2014. szeptember 8., hétfő

Kihívás

Sziasztok!

Az új tanév kezdetével sem szeretnénk eltűnni, és ha ritkán is, de mindig szeretnénk frissen tartani az oldalt. Ezért dobtam össze nektek a következő rövid kihíváscsokrot, hogy ne maradjatok feladat nélkül. 

A képeket és kihívásokat a Writers Write Facebookos oldalon keresztül gyűjtöttem be, és ezért is angolul vannak megfogalmazva. Szerintem nagyszerű inspiráló idézeteket, humoros igazságokat és szórakoztató kihívásokat tesznek közé, a nevükre kattintva megtalálod őket.

De kezdjünk is hozzá!

ELSŐ KIHÍVÁS

Írj egy sárkányról, aki megmentette a hercegnőt a lovagtól!


Az, hogy te ezt a kihívást hogyan gondolod, rajtad áll. Kezeld metaforaként, kezeld abszurd helyzetű, szatirikus mese alapjaként, kerekíts belőle tragédiát vagy vígjátékot. Engedd szabadjára a fantáziád, és írj egy egypercest, novellát vagy verset! Maga az alapötlet szerintem nagyszerű és nagyon széles spektrumon kezelhető, és ahány ember, annyi verzió születne. Ha ezt feladnád egy osztályba, hogy a gyerekeknek ilyen fogalmazást kell írniuk, biztosan nem lenne két egyforma, de még csak két hasonló is csak nehezen.

Hogy egy nem túl fantáziadús ihletet adjak hozzá: nekem erről mindig a Shrek jut eszembe. Elképzelem, ahogy Sárkány végül megmenti Fionát az önző és magának való Shrektől, elviszi messzire, és új országban kínál neki teljes életet, miközben szamarat befogják, és a többi meseszereplővel együtt a mocsárba rekesztik, Shrek legnagyobb bánatára.
Ebből az elég meredek elképzelésből is ki lehet hozni egy negatív és egy pozitív kicsengést, minden a humorodon, látásmódodon és Rajtad áll.

MÁSODIK KIHÍVÁS

Írj egy szereplőről, akinek négy középső neve van! 
Ki nevezte el? Mi a jelentősége a neveknek?

Nem kell nagy eposzokhoz hasonló cselekménysorra, irigylésre méltó karakterfejlődésre, vagy shakespeare-i drámára gondolnod. Ezzel (szerintem) leginkább a leírást gyakorolhatod. 
Írd le a karakter külsejét, hogy az utolsó szeplőjéig el tudjam képzelni. Merre kunkorodik a haja, mikor kezdte arra zselézni, mik az apró különbségek az arca két oldalán. Írd le, honnan szerezte a heget a szája sarkában, vagy mikor vette észre, hogy ráncolja az orrát, ha nevet. Milyen magas, és mennyit cukkolta a gimis padtársa, amiért elkente az írását, csak mert balkezes? Tudni akarom a cipője méretét, és hogy mennyiért veszi az alsógatyáját. 
Menj bele a háttértörténetébe, családi életébe, az élete általános leírásába! Írd le, hogyan lett az, aki! Ne hasraütéssel dönts a négy név felől; keress jelentőséggel bíró neveket, amiket rá tudsz húzni az adott emberre. Miért ezeket választották a szülei? Mennyire formálta a személyiségét a neve, és annak jelentése, hangzása?
Akár egy régebb óta meglévő szereplőddel is játszhatsz, hogy megismerd azt. Ilyen, és ehhez hasonló kihívásokat magadnak is kitalálhatsz, akár történetre, vagy karakterre szabottan is. Vagy kérd meg a lektorod bétád, hogy találjon ki neked ehhez hasonlókat.

HARMADIK KIHÍVÁS

Nyisd ki a könyved a 99. oldalon. Nézd meg, mi az első mondat azon az oldalon, és 
használd a történeted kezdőmondataként! Írj legalább három bekezdést.

Nem kell ragaszkodnod a megadott adatokhoz. Ha megjátszottad a 99. oldalt, válaszd ki a születésed évszámát, a születésnapod, az anyukád munkatársnőjének a férjének a kedvenc játékosának mezszámát. Az első mondatot cseréld az ötödikre a harmadik bekezdésből, vagy az utolsó bekezdésből a harmadik mondatra. A lényeg remélem érthető.
Nézd meg, hogyan illeszkedik a szövegbe az a mondat, és hogy milyen jelentéssel bír. Komoly, vagy viccelődő mondat? Ironikus, vagy teljesen komoly? Szomorkás vagy vidám? Próbáld a visszájára fordítani, kicsavarni a négy sarkából, és olyan szövegbe helyezni, ami az írónak eszébe se juthatott. Bánj bátran a szavakkal - talán éppen így kezded el életed fő művét. 

Ha elkészültél, a művedet írd le nekünk ide egy kommentbe, tedd fel a blogodra és linkeld be, vagy küldd el a csoporton belül, esetleg az én (nem merek a többiek nevében nyilatkozni) e-mailemre. (papp.fruzsi.97@gmail.com)
Persze ez sem kötelező, nyugodtan szórakoztathatod vele magad, azzal is gyakorolsz. De ha szeretnéd, ne habozz megosztani a végeredményt - én kíváncsi vagyok rá, és amint tudok, véleményt is mondok.

Amennyiben ez tetszett, jelezd, és megpróbálok majd több ilyet hozni!

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Még nem csináltam hasonlót, de nagyon tetszik, és garantáltan megcsinálom. Mivel ez az első, amit kipróbálok, nem küldöm el, viszont örülnék, ha lennének még kihívások. :)

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    Nekem is nagyon tetszenek ezek a kihívások, hozz majd még, kérlek, több ilyet. :)

    Mivel nekem nincs originalos blogom, csak fandomos, a történetem pedig nem fért el ide, így én inkább a facebookra töltöttem fel. :)

    VálaszTörlés